Koleją do Poznania jednak przez Tuliszków i Konin za ok. 800 mln zł brutto?

koleje wielkopolskie | fot. Artur Wieczorek

Spółka BBF zakończyła prace planistyczno-prognostyczne dla budowy linii kolejowej z Konina do Turku. Spółka rekomenduje przebieg trasy do Konina przez Tuliszków. Koszt budowy tej linii wyniesie ok. 800 mln zł (brutto).

Studium planistyczno-prognostyczne dla budowy nowej linii kolejowej Turek – Konin opracowała wyłoniona w przetargu poznańska spółka BBF. Umowę na opracowanie dokumentacji spółka podpisała z Urzędem Marszałkowskim w Poznaniu. Koszt opracowania wyniósł ok. 680 tys. złotych.

Samorząd województwa, jako lider konsorcjum samorządowego, w skład którego weszło m.in. miasto Turek i powiat turecki, zdecydował przyjąć rekomendację przebiegu tras. Głównym celem Programu Uzupełnienia Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej jest uzyskanie połączenia z miastem wojewódzkim miast powyżej 10 tys. mieszkańców. Turek wpisuje się w te założenia.

Biorąc pod uwagę cel projektu, który w sposób szczególny kładzie nacisk na efekty w postaci liczby pasażerów, którzy uzyskają możliwość transportu koleją, rekomenduje się wariant, zakładający budowę linii kolejowej o długości 38,2 km – Zarząd Województwa Wielkopolskiego

Odległość z Turku do Poznania przez Tuliszków i Konin koleją wyniesie ok. 140 kilometrów. Długość odcinka istniejącego (Poznań – Konin) wynosi 102,6 km. Przewidywana długość odcinka nowo wybudowanego wyniesie 38,0 km. Linia będzie zelektryfikowana.

Koszt budowy nowej linii kolejowej do Konina przez Tuliszków wyniesie ok. 651 mln netto, czyli ok. 800 mln zł brutto.

Ostateczną decyzję wyboru projektu do realizacji podejmie państwowa spółka Polskie Linie Kolejowe.

Fot. UMWW

Tagi: ,

« grudzień 2021 » loading...
P W Ś C P S N
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
niedz. 12

Dodaj firmę do katalogu

Portale społecznościowe

Kontakt z Turek24

 email: redakcja@turek24.com.pl

tel. kom. 502 390 836

Wydawca: Kontur Media sp. z o.o.