Aplikacja „mInstytucja” to mobilny urząd w twoim telefonie. Mogą korzystać z niej wszystkie samorządy i ich jednostki organizacyjne oraz podległe. Jak na razie skorzystały z niej trzy gminy powiatu tureckiego: Brudzew, Przykona oraz wiejskiej Turek.
To bezpłatna dla obywatela, mieszkańca i podatnika aplikacja na urządzenia mobilne typu smartfon oraz tablet z systemem operacyjnym Android/iOS.
Głównym celem aplikacji jest dostarczenie obywatelom i przedsiębiorcom bezpiecznego dostępu do danych z Rejestrów Publicznych, a także sprawnej komunikacji z instytucjami publicznymi. Autoryzacja odbywa się za pomocą Krajowego Węzła Tożsamości (Profil Zaufany, bankowość elektroniczna, e-dowód osobisty).
Aplikacja umożliwia:
pozyskanie informacji o zobowiązaniach podatkowych wobec Gminy oraz ich opłacenie;
otrzymywanie powiadomień o ważnych terminach i wydarzeniach;
bycie na bieżąco, z tym, co się dzieje w Twojej gminie;
otrzymywanie informacji o ważnych terminach, wydarzeniach organizowanych lokalnie;
konsultacje społeczne – współdecyduj, współdziałaj, zbieraj informacje, bierz udział w ankietach, udzielaj się na forum, przyczyniaj się do rozwoju swojej okolicy; pomagaj w podejmowaniu decyzji dla dobra lokalnej społeczności;
tworzenie i wysyłanie dokumentów elektronicznych na skrytkę ePUAP Gminy (pismo ogólne, deklaracje i informacje podatkowe);
złożenie oświadczenia o otrzymywaniu korespondencji drogą elektroniczną – jasno, konkretnie, czytelnie.