Do Rzymu w hołdzie Ojcu Świętemu Janowi Pawłowi II

Do Rzymu w hołdzie ojcu świętemu Janowi Pawłowi II

W dniach 3-6 lutego 2020 roku grupa czterdziestu dwóch mieszkańców powiatu tureckiego wyjechała na pielgrzymkę do Rzymu i Watykanu. Wycieczka odbyła się z okazji 100. rocznicy urodzin św. Jana Pawła II.

Pierwszy dzień wycieczki miał szczególny charakter ze względu na miejsce. Jest ono związane z bohaterstwem polskich żołnierzy walczących pod Monte Cassino. Znajdujący się tam Polski Cmentarz Wojenny zrobił ogromne wrażenie i uświadomił, jak wysoką cenę zapłacili spoczywający tam młodzi ludzie, nad grobami których dziś dumnie powiewa biało-czerwona sztandar. Uczczono też pamięć dowódcy II Korpusu- generała Andersa oraz odśpiewano hymn polski.

Pobyt na Monte Cassino dostarczył nam wielu autentycznych wzruszeń. Był także okazję do refleksji i zadumy nad losami Polaków oraz historią naszej ojczyzny – zaznaczają uczestnicy wycieczki.

Wizytę w tym miejscu zakończono zwiedzaniem znajdującego się na szczycie góry pięknego klasztoru Ojców Benedyktynów.

Wieczne miasto Rzym

Kolejny dzień wycieczki poświęcony został zwiedzaniu Rzym. Zwiedzono m.in. Plac Navona, z fontanną 4 rzek, który uważany jest za najpiękniejszy plac wiecznego miasta, Schody Hiszpańskie – jedno z bardziej popularnych wśród turystów miejsc, Fontannę di Trevi – najsłynniejszą barokową fontannę Rzymu. Podziwiano również Panteon, Forum Romanum – najstarszy plac miejski w Rzymie, Plac Wenecki z Ołtarzem Ojczyzny. Niesamowite wrażenie zrobiło na wszystkich Koloseum – symbol Wiecznego Miasta.

Watykan, najmniejsze państwo świata

Trzeciego dnia udano się do najmniejszego państwa świata – Watykanu. Wzięto udział w audiencji generalnej pod przewodnictwem Ojca Świętego. Po jej zakończeniu pod opieką lokalnego przewodnika udano się na spacer po państwie watykańskim. Zwiedzono m.in. Plac Świętego Piotra – najbardziej znany i najczęściej odwiedzany plac w Rzymie, Bazylikę Świętego Piotra z Kaplicą Sykstyńską, gdzie wybierani są kolejni papieże, nawiedziliśmy grób św. Piotra.

Nie ukrywaliśmy wzruszenia, gdy dotarliśmy do grobu św. Jana Pawła II. Modliliśmy się tam, powierzając intencje, z którymi przybyliśmy. Podziwialiśmy bogactwo muzeów watykańskich – zbiory świata starożytnego i chrześcijańskiego. Zachwycaliśmy się dziełami Michała Anioła i Rafaela.

Czwartego ostatniego dnia pielgrzymki nawiedzono najważniejsze kościoły Rzymu – Bazylikę Matki Bożej Większej, Bazylikę św. Jana na Lateranie, Święte Schody oraz Bazylikę św. Pawła za Murami.

Codziennie w modlitwach polecaliśmy Bogu wszystkich, którzy nas o to prosili. Naszych bliskich, znajomych, koleżanki i kolegów. Miłą niespodzianką dla nas było spotkanie Kard. Stanisława Dziwisza, który był nie tylko osobistym sekretarzem Jana Pawła II, ale przede wszystkim towarzyszył mu w jego podróżach, był obecny także w trudnych chwilach życia wielkiego Polaka.

Podczas wyjazd panowała bardzo miła atmosfera, z uśmiechem na ustach. Z przeżyciami duchowymi szczęśliwie wróciliśmy do naszych domów.

B.M.

Tagi: ,

« Lipiec 2020 » loading...
P W Ś C P S N

Dodaj firmę do katalogu

Portale społecznościowe

Kontakt z Turek24

email: redakcja@turek24.com.pl

tel. kom. 502 390 836-7

Wydawca: Kontur Media sp. z o.o.