Szerokim echem odbiła się wiadomość, że turkowski szpital uzyskał tytuł wzorowej placówki medycznej. Pisowscy notable pośpieszyli z gratulacjami. Żaden jednak nie zająknął się, że przystępując do konkursu SP ZOZ w Turku zobowiązał się do wykupienia kampanii promocyjnej za 10 tys. zł (netto).
Szpital w Turku “zdobył” tytuł wzorowej placówki medycznej? Takie zestawienie jest najczystszym przykładem oksymoronu. Oksymoron jest to zestawienie pojęć o wzajemnie wykluczających się znaczeniach, np. żywy trup, zimne ognie czy gorący śnieg. Niektórzy w tym miejscu wspomną np. Stepy Akermańskie, w których nasz wielki wieszcz pisał Wpłynąłem na suchego przestwór oceanu…
Szpital otrzymał nagrodę, wypada więc pogratulować i pochwalić się. Starosta Dariusz Kałużny (PiS) na swojej stronie w mediach społecznościowych z dumą podkreśla sukces podległego sobie szpitala.
Dziś obchodzony jest Światowy Dzień Zdrowia. Szczególnie cieszy zatem, że w taki dzień jak dziś SP ZOZ w Turku otrzymał certyfikat “Wzorowa Placówka Medyczna” 💪
Grono niezależnych ekspertów z zakresu ochrony zdrowia i dziennikarzy dostrzegło to, co blisko trzech lat udało nam się wypracować. Jeszcze raz dziękuję i gratuluję dyrekcji szpitala i wszystkim jego pracownikom, a także zarządowi i radnym Powiat turecki.
– pisze starosta turecki
Nikt chyba starosty nie uprzedził, że najważniejsza nie była opinia ekspertów z zakresu ochrony zdrowia, jeśli w ogóle jacykolwiek eksperci byli. Zgodnie z regulaminem konkursu najważniejsze jest wykupienie usług reklamowych u organizatora za kwotę 10 tys. zł (netto).
W regulaminie czytamy m.in., że warunkiem niezbędnym do zarejestrowania uczestnika konkursu jest wypełnienie karty zgłoszeniowej. Na samej karcie jest adnotacja Niniejsza Karta Zgłoszeniowa stanowi umowę cywilnoprawną na świadczenie usług reklamowych … i jest potwierdzeniem zawarcia umowy… Łączny koszt kampanii promocyjnej wynosi 10.000 zł + VAT.
Z kolei w postanowieniach końcowych regulaminu znaleźć można taki zapis:
Każdy uczestnik Konkursu, który został jego laureatem jest zobowiązany do wykupienia usług reklamowych proponowanych przez organizatora, określonych w Karcie Zgłoszeniowej. Koszt Kampanii promocyjnej wynosi 10 000 zł. netto.
– par. 9 lit. c) regulaminu Ogólnopolskiego Konkursu “Wzorowa Placówka Medyczna”
Dariusz Młynarczyk