BlogGospodarkam. TurekTemat dniaWyróżnione

Presja ma sens. Powiat zwiększa wkład własny na kolej do Turku

Presja ma sens. Starosta zmiękł, powiat zwiększy swój wkład własny do wysokości proponowanej przez wicemarszałka Jankowiaka. Decyzję burmistrza i rady miasta poznamy prawdopodobnie w piątek.

Na początku czerwca pisaliśmy jak to samorządy zarządzane przez polityków PiS chciały wycofać się z wcześniejszych deklaracji współfinansowania wkładu własnego samorządów w projekcie budowy kolei z Konina do Turku. Wójtowie Malanowa i Władysławowa chcą się wykpić symbolicznymi kwotami. Starosta Kałużny (PiS) deklarował jedynie 50% wcześniejszych deklaracji. Czytaj artykuł —> Samorządowcy z PiS blokują kolej do Turku?

Presja ma sens

Stanowisko wicemarszałka Jankowiaka cały czas jest takie samo. Samorząd województwa skłonny jest dofinansować 50% samorządowego wkładu własnego. Na pozostałe 50% powinny zrzucić się zainteresowane samorządy lokalne. Egoistyczne i krótkowzroczne stanowisko władz Konina powoduje, że w puli zabrakło ok. kilkunastu milionów złotych. W związku z tym wicemarszałek Wojciech Jankowiak zwrócił się do niektórych samorządów (m.in. do powiatu tureckiego i miasta Turek) o zwiększenie finansowego zaangażowania do kwoty ok. 10 mln zł.

Zarząd powiatu wydał dzisiaj oświadczenie o zaakceptowaniu propozycji Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu. Publikujemy je poniżej.

Zarząd Powiatu Tureckiego akceptuje kwotę proponowaną przez Pana Marszałka Województwa Wielkopolskiego i zwiększa deklarowaną kwotę wkładu własnego jako partner projektu „Budowy nowej linii kolejowej Turek-Konin” do wysokości 10.393.418,00 zł.

Zarząd Powiatu Tureckiego rozumie strategiczne znaczenie dla regionu jaki daje projekt „Budowy nowej linii kolejowej Turek-Konin”, który otrzymał 85 proc dofinansowania z Rządowego Programu Kolej Plus. Jest to historyczna szansa na powstanie alternatywnego dla ruchu kołowego środka transportu publicznego. To okno na świat dla wszystkich mieszkańców: pracowników dojeżdżających do pracy, studentów, uczniów, emerytów, czy turystów. To przyszłościowy potencjał na alternatywny transport części i surowców potrzebnych do produkcji towarów w przedsiębiorstwach Wielkopolski Wschodniej, ale także alternatywa dla transportu gotowych towarów. To w końcu, po realizacji połączenia, możliwość rozbudowy linii w przyszłości w kierunku Łodzi lub Kalisza.

Stanowisko burmistrza i rady miasta poznamy na jutrzejszej sesji nadzwyczajnej zwołanej właśnie w celu sfinansowania wkładu własnego samorządu miasta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

sześć + 3 =